Tazza

Chappers Born To Please

Kallas: Tazza, Tazzelass, Tazzi, Tazzlet, Trazzel-Tazza, Lasse, Krasslet mm.
Ras: Schapendoes
Reg. nummer: SE12600/2010
Född: 23 December 2009
Kön: Tik
Färg: Gråsvart
Höjd: 45,5-47cm (olika varje gång, mätt av två agilitydomare)
Vikt: ca. 13kg
Höfter: A
Armbågar: 0 (ua)
Ögon: kommer..
Uppfödare: Kennel Chappers

Övrigt: Tonåring, Morgonpigg, Sjövild, Kleptoman, Coolast i stan, Politiker, Drar förhastade slutsatser, Neurotisk, Matentusiast, Bolltokig.

 

Om Tazza

Tazza är en robust och cool, ungdomlig, stor och ganska kaxig tik med en alldeles egen stil. Innerst inne är hon värsta mjukisen och hon är väldigt klok, men lite neurotisk av sig. Jag har lagt märke till att varje gång jag beskriver Tazza, så beskriver jag mig själv på pricken! Redan som liten valp såg man en viss mognad i henne. Hon var så sansad och fundersam jämfört med Chilli (som ibland kunde vara rent ut sagt skitjobbig med sina bus och påhitt, haha). Tazza var i princip rumsren när vi fick hem henne, hon var kontaktsökande och hon lyssnade verkligen på oss och lärde sig nya saker fort.

 

Det tog ett ganska bra tag för mig dock att verkligen lära känna Tazza, för jag gjorde det stora misstaget att hela tiden jämföra henne med Chilli. Det blev såklart helknäppt, men Chilli var ju trots allt den hund jag fått i princip all min erfarenhet ifrån. Till slut en dag så kände jag att jag äntligen lärt mig att respektera och älska att hon inte är en Chilli, utan en Tazza! Och helt plötsligt såg jag möjligheterna. Tazza är hunden jag drömde om. Det där som Chilli inte hade, har Tazza + så mycket mer! Hon har otroligt lätt för att jobba och tänka självständigt, vilket är en jättebra egenskap om man vill tävla. Och tävla vill jag med Tazza en dag, hon har allt som krävs! Hon kan med lite mer träning bli en riktig stjärna. Hon har alltid varit min stjärna, synd bara att hennes matte (jag) inte vågar tävla med henne (än).. Förutom att träna då så älskar hon att bada! Och hon älskar mat, sina leksaker och att kramas! Hon är som en liten nallebjörn och väcker mig varje morgon genom att slicka mig i öronen (och på fötterna)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0